Autor: LAURA ONOFREI
Timp de citire: 5 minute
Am citit acum o saptamana si ceva o mizerie de “articol” intitulat “Teapa marca Lorand Soares Sasz”.
Nici macar nu am sa il mentionez pe cel care a putut debita cuvintele din articolul cu pricina, deoarece nu il consider demn de bagat in seama cu toate ca Lorand spunea despre el ca il apreciaza pentru ce a facut cu blogul lui.
Eu nu pot aprecia un om care isi construieste blogul pe marginea unor subiecte despre care nu detine toate detaliile ducandu-i astfel in eroare pe cei care il urmaresc. Nu pot sub nici o forma sa “respect” sau sa “apreciez” acest tip de formare de opinie.
Sa revenim la oile noastre. Asa cum spune si titlul, imi propun ca in acest articol sa conturez imaginea domnului Lorand Soares Sasz asa cum o vad eu. Voi raspunde la intrebarea: “Cine este Lorand Soares Sasz” din prisma unui om care a fost atent la activitatea lui, si mai mult se pozitioneaza intr-un punct de neutralitate.
Voi enunta mai jos cateva pareri pertinente bazate pe informatiile care sunt valabile publicului larg la o simpla cautare pe Google.
Lornad, daca consideri ca ceea ce am afirmat mai jos nu este adevarat, te rog mult sa imi dai un semn si voi face un update acestui articol.
Partile rele ale lui Lorand Soares Sasz:
1. A dat dovada de impulsivitate in cazul “scandalului” mentionat mai sus. Personal nu i-as fi raspuns respectivului si nici nu m-as fi coborat la nivelul lui. Raspunzandu-i, practic cumva ai acceptat tacit ca unele din acuzatiile aduse de el sunt fondate (vezi cazul Mircea Badea si acel motociclist).
Cand esti Lorand Soares Sasz si motivezi atatia oameni, diplomatia trebuie sa fie imprimata in toate actiunile pe care le intreprinzi in spatiul public.
2. Din datele publice ale firmelor pe care le administreaza Lorand, nu rezulta ca ar fi un om de mare succes (cifrele de afaceri sunt unele relativ mici pentru mediul actual de afaceri). Aceast aspect a fost mentionat de foarte multi oameni plecand de la premisa ca: “Nu poti sa ii inveti pe altii cum sa faca multi bani daca tu insuti nu ai facut-o deja”. Cred ca o mai mare transparenta din partea lui Lorand privind acest aspect ar fi mai mult decat binevenita.
3. In seminarii exista lacune, lipsesc informatii vitale iar unele informatii sunt eronate.
De ce spun acest lucru? Deoarece am participat la un astfel de seminar si am remarcat doua chestiuni (aparent banale si nu prea).
– Pe partea de promovare online cel mai important aspect este gradul de penetrare pe terminale mobile (nu se vorbeste nicaieri de acest aspect)
– Cand Lorand spune ca iti poate promova afacerea la cei peste 80.000 de oameni care i-au dat like paginii de FaceBook o face in necunostinta de cauza, deoarece informatia postata de el ajunge doar la o mica parte a acestor oameni (ar fi nevoie de un om specializat pe social media care sa ii explice aceste cifre si cum functioneaza aceste platforme sociale).
4. Face reclama unor firme dubioase care nu exceleaza in domeniile lor. Cand spun acest lucru ma refer la Silkweb (care face AdWords pe cuvantul “SEO”), Lista firme.ro (care vinde baze de date si a carei activitate poate fi interpretata oricand ca fiind ilegala) si inca o firma de webdesign de pe la Mures a carei oferta am vazut-o si m-am luat efectiv cu mainile de cap cand am vazut in ce hal, pe ce bani si la ce nivel (sper ca m-am facut inteles).
Partile bune ale lui Lorand Soares Sasz:
1. Invata oamenii de afaceri cum sa isi construiasca sanatos afacerile, si o face absolut gratis. Cand spun acest lucru ma refer la seminariile lui gratis. Dincolo de faptul ca in sala de regula se afla extrem de multi mlm-isti, omul chiar stie ce vorbeste si mai mult ce vorbeste este perfect aplicabil in piata din Romania. Respect faptul ca isi asuma acest risc: de a investi in aceste evenimente pentru ca oamenii sa se dezvolte.
2. Este (din punctul meu personal de vedere) cel mai bun speaker din Romania. Nu promite “marea cu sarea”, nu iti spune cat de multi bani vei castiga si nici nu iti ofera vreo reteta de imbogatire rapida.
El vine cu un set de sfaturi pe care daca le urmezi nu ai cum sa nu te dezvolti intr-un mod pozitiv. Aceste sfaturi nu tin doar de business ci si de dezvoltarea personala individuala.
3. Este un tip extrem de pozitiv si mai avem nevoie de astfel de formatori de opinie. De ce spun asta? Sa nu uitam ca traim intr-o tara in care capra vecinului va fi tot timpul un subiect actual de discutie si mai mult suntem campioni mondiali cand vine vorba despre a “promova” tot ceea ce pentru noi inseamna frustrare / lucru negativ. Din acest punct de vedere, Lorand este un pilon al pozitivitatii si infulenteaza intr-un mod pozitiv multe persoane. Acest aspect se “traduce” pe mai departe in realtii de afaceri mai relaxate si in oameni mai proactivi.
4. Este un exemplu despre cum sa faci afaceri in Romania. Stiu ca multi probabil nu veti adera la aceasta ultima afirmatie, insa, felul in care “creste” afacerea lui Lorand, maniera in care creste si afacerea sotiei lui Vania este unul natural. Afacerea lui este bazata pe valori, pe calitatea serviciului, pe performanta. Acesti ultimi 3 indicatori lipsesc cu desavarsire din marea majoritate a afacerilor romanesti care inca sunt conduse de extrem de multi “tunari” (n.r. oameni care dau tunuri)
Mi-am dorit mult sa scriu acest articol si iata ca am facut-o. Nu voi face nici un fel de recomandare in ceea ce-l priveste pe Lorand, insa inchei spunand doar atat:
“Nu toti cei care citesc devin lideri, insa toti liderii citesc!”
Succes!
PS: daca vrei sa-mi dai un semn, o poti face la marius{@}te-ajut.ro
Mai multe articole
Tatuatori și copii bolnavi de cancer
Care este legătura? Sunt convins că te întrebi… Vrei să faci bine unui copil bolnav de cancer?
Autor:LAURA ONOFREI
Pierdut succes, ofer recompensă
Cu siguranță, pe parcursul vieții tale ai avut succes, însă fie nu l-ai remarcat cum trebuie, fie l-ai pierdut pe parcurs.
Autor:Ahum Dranoel
Cum Să Îți Cultivi Reziliența în Fața Provocărilor Vieții
Rezilienţa vă poate ajuta să vă protejaţi de diferite afecţiuni de sănătate mintală, cum ar fi depresia și anxietatea
Autor:Laura Onofrei
Cele mai citite articole
Cum să vinzi servicii de web design
Pentru a vinde serviciile de web design, este important să îți construiești o reputație puternică și să faci o oferta clară și atractivă pentru potențialii clienți.
Autor:Vasile Marza
Realități inspirăționale - Episodul 1
''Pe vreme mea'' exista o expresie: povești de adormit copiii. Acest clișeu venea ca replică mereu când cineva încerca să îți povestească ceva aiuristic, ceva ce nu putea fi crezut sau de ce nu, vândut.
Autor:LAURA ONOFREI
Procrastinarea în business e în regulă
Când conduci un business participi la un maraton, nu la o probă de viteză. Ai nevoie de rezistență, de tactică și de dozarea efortului într-un mod inteligent. Atât timp cât îți conduci afacerile haotic, pierzând energie 24 din 24, vei ajunge la un punct în care vei eșua.
Autor:LAURA ONOFREI
În 2023 fă o revoluție în relația cu angajații
Care variantă de manager este mai bună? Cel dur și strict ce nu ascultă de nimeni din jurul lui și face totul după cum îl taie capul sau unul care are ușa deschisă mereu angajaților și colaboratorilor?
Autor:LAURA ONOFREI
Actori celebrii ce au început ca muzicieni
Acum câteva săptămâni, am văzut la ''Vocea României'' un concurent ce nu auzise de Robbie Williams. După câteva minute în aceeași ediție altă concurentă nu auzise de Bjork și asta m-a surprins foarte tare.
Autor:LAURA ONOFREI
Șapte idei de afaceri pentru succesul tău din 2023
Să nu ne păcălim, fiecare generație a avut un moment sau mai multe în care a spus:
Autor:LAURA ONOFREI
Este influențată fericirea de rețelele sociale?
''Rețelele de socializare oferă legiunilor de idioți dreptul de a vorbi oricând, când înainte vorbeau doar o dată la un bar după un pahar de vin, fără a dăuna comunității. Apoi erau rapid reduși la tăcere, dar acum au același drept de a vorbi ca un laureat al Premiului Nobel.
Autor:LAURA ONOFREI
Rolul unui Web Designer și poziția lui într-o companie de Web Design
Cel mai probabil, din cauză că industria IT este foarte ramificată, apar anumite neînțelegeri când ne raportăm la diferitele ramuri ale acesteia. De exemplu, se face destul de des confuzia între Web Designer și Frontend Developer.
Autor:LAURA ONOFREI
OAMENI și ne-oameni (sau the Final Countdown)
Cum ți-a fost dimineața? În trafic, ca și mine? Ți s-a arătat degetul mijlociu de câteva ori? Sau ai scăpat ca printre urechile acului de malacul ce se îndrepta cu bâta de baseball către tine?
Autor:LAURA ONOFREI
Muzica este viață
Imaginează-ți dimineața primei zile pe pământ. Totul e la locul lui iar perfecțiunea are nevoie doar de ochii primilor oameni pentru a privi și a se îndrăgosti iremediabil. Însă totul se desfășoară într-o liniște deplină, nimeni nu poate auzi nimic. Nu mai sună a paradis deloc, nu e așa?
Autor:LAURA ONOFREI