Sofer sau Marketing manager?

Pare deplasata aceasta intrebare insa are un fundament solid.
Odata cu dezvoltarea afacerilor in mediul online (mai ales pe segmentul social), in firmele mici si nu numai, s-a gasit cate un Gigel (hai sa zicem ca e sofer de meserie) sau chiar si mai rau propietarul afacerii sa se ocupe de marketing.

Este extrem de daunator acest comportament. Un exemplu elocvent este acesta:

Firme pe Facebook

Firme cu cont de oameni pe FaceBook

Acum, daca nu iti dai seama ce inseamna aceasta poza probabil esti unul dintre cele doua personaje descrise mai sus. Conform regulamentului FaceBook NU ai voie sa ai un cont de persoana decat daca esti (ai ghicit): o persoana. Daca esti firma, SRL, PFA, ONG sau alta forma de organizare trebuie musai sa ai PAGINA.
De ce?
Pentru ca nu este permis si mai mult pentru ca dauneaza foarte grav imaginii tale.
Lasand la o parte ca la prima vedere o firma care are un cont personal in defavoarea unei pagini pare din start o firma care nu isi permite un om sau agentie responsabila de marketing (ceea ce denota ca NU isi doreste sa se dezvolte), mai apare si aspectul SPAM-ului. Cand vad o firma care are cont personal care vrea sa se “imprieteneasca” cu mine virtual, 100% urmeaza invitatii la evenimente, introducerea mea in grupuri sau invitarea mea sa dau like unor pagini. E GRESIT!!! NU O MAI FACE!!!

Exista oameni pregatiti sa gestioneze aceste retele sociale, si mai mult….chiar stiu ce fac.
Daca ai un cont de FaceBook cu multi prieteni asta NU TE FACE UN EXPERT IN FACEBOOK.

Vrei mai multi clienti pentru afacerea ta si esti convins ca FaceBook este un loc bun in care sa te promovezi? Ai partial dreptate. FaceBook este un loc bun…..in care sa INTERACTIONEZI. Daca nu ai sesizat diferenta intre ultimele doua afirmatii probabil ar fi bine ca nici macar sa nu ai o firma pentru ca sunt convins ca nu faci profit, te chinui, ai datorii si de multe ori te-ai gandit sa o inchizi.

FaceBook este un canal social pentru comunicare. Daca ai impresia ca oamenii de pe FaceBook abia asteapta sa vada ce “oferta” noua mai ai, atunci te inseli amarnic.

Imi pare rau daca te-am jignit (si stiu ca am facut-o) insa trebuie sa intelegi ca atata timp cat nu vei invata sa folosesti FaceBook-ul pentru ce a fost proiectat sa fie folosit afacerea ta va stagna si acest canal de comunicare nu ii va aduce nici macar un beneficiu suplimentar.

Daca totusi vrei sa ai mai multi clienti, sa faci lucrurile mai “bine”, stai cu ochii pe acest blog pentru ca ai ce invata.

Shares
Share This