Autor: LAURA ONOFREI
Timp de citire: 7 minute
Până la apariția motoarelor exterioare, modalitățile de a propulsa o barcă erau limitate la clasicele pânze sau vâsle.
Acestea au evoluat o dată cu timpurile, iar modernizarea lor a dus de la propulsare bazată pe factori naturali și umani, la cea bazată pe automatizarea carburantului.
Este clar că modalitățile vechi aduceau o anumită eleganță transportului maritim, dar practicalitatea lor lăsă de dorit.
Erai nevoit să te bazezi pe existența puterii vântului sau pe puterea oamenilor ce mânuiau vâslele, iar timpul necesar unei călătorii era îndelungat.
Motoarele exterioare au schimbat și revoluționat propulsarea bărcilor. Ele au fost inventate în primii ani ai secolului XX, iar apariția lor pe piață a adus aceeași mobilitate bărcilor pe care motoarele pe benzină le-au adus mașinilor.
Similar cu motoarele auto, motoarele exterioare pentru bărci produc mișcare arzând benzina cu oxigen în buteliile metalice.
Cilindrii au pistoane glisante care împing o manivelă, iar aceasta acționează un arbore ce are că rol crearea procesului de deplasare.
Principala diferență între motoarele auto și motoarele exterioare folosite pe bărci constă în folosința unui număr redus de cilindrii în cazul bărcilor.
Iată ce vei citi în acest articol:
- Cum funcționează un motor exterior de barcă
- Istoria motoarelor exterioare de barcă
- Poziționarea motorului de barcă
- Alegerea motorului de barcă potrivit
Deci, cum funcționează un motor exterior de barcă de fapt?
Dacă ar fi să dezmembrați un motor exterior, ați descoperi cilindri ce ard combustibilul pentru a produce energie.
Există un rezervor de combustibil în interiorul carcasei motorului, iar capacitatea să diferă în funcție de tipul de motor.
Gazele combustibile produse acționează un piston ce se mișcă înainte și înapoi în cilindru. Acest lucru este similar cu procesul dintr-un motor auto.
Tija pistonului întoarce arborele cotit, transformând mișcarea alternativă a pistonului în mișcare rotativă, iar o cutie de viteze mică transformă mișcarea de rotire verticală în mișcare de rotire orizontală. O elice este alimentată de angrenaje rotative, iar aceasta propulsează barca prin apă.
Barca folosește un rotor de cauciuc pentru a pompa apa de sub linia de plutire pentru a răci motorul. Acest design a rămas standard datorită în principal eficienței și simplității designului său.
Istoria motoarelor exterioare de barcă
Francezul Gustave Trouvé a proiectat primul motor cu forță electrică în jurul anului 1870 și a făcut prima călătorie în acesta pe 26 mai 1881.
Nu a fost cea mai practică invenție într-un moment în care bateriile erau uriașe și grele. Dar primul motor exterior de succes a fost creat de inventatorul norvegian-american Ole Evinrude în 1909.
Între 1909 și 1912, Evinrude a realizat mii de foraje și unitățile de trei cai putere au fost vândute în întreaga lume. Compania să numita Evinrude Outboard a fost distribuită altor proprietari și a continuat succesul după ce a început compania ELTO pentru a produce un motor cu doi cilindri.
Din punct de vedere istoric, majoritatea motoarelor exterioare au fost capete de putere în doi timpi echipate cu un carburator. Continuitatea acestui ansamblu se datorează simplității designului, fiabilității, costului redus și greutății reduse.
Poziționarea motorului de barcă
Poziționarea motorului exterior este o decizie importantă. Este bine să selectați un motor care să se potrivească bine cu corpul navei în ceea ce privește puterea și lungimea arborelui.
Înălțimea motorului pe traversă este un factor important în realizarea performanțelor optime.
Un motor ce nu este optimizat corect poate duce la complicații, daca se ajunge că elicea să împingă în mare parte aer în loc de apă, sarcina motorului este redusă foarte mult, determinând motorul să alerge și elicea să se rotească suficient de repede pentru a duce la cavitație, moment în care se generează puțînă forță. Principalele trei cauze ale ventilației sunt:
1. Motorul este montat prea sus
2. Motorul este decupat excesiv
3. Deteriorarea elicei
Ventilația este un fenomen care apare atunci când aerul de suprafață sau gazele de eșapament sunt aspirate în elicea rotativa.
Motorul trebuie să fie cât mai înalt posibil, fără ventilare sau pierderea presiunii apei.
Acest lucru minimizează efectul de tracțiune hidrodinamică în timpul desfășurării, permițând o viteză mai mare.
Alegerea motorului de barcă potrivit
Acum că știm cum funcționează, scurta istorie a motorului și cum trebuie să fie poziționat în barcă, haideți să vedem ce alegere facem atunci când vine vorba de un motor exterior.
Pentru a vedea ce tip de motor ar trebui să alegeți, trebuie să cunoaștem diferența dintre un motor în 4 timpi și un motor în 2 timpi.
Motoarele în patru timpi ard benzină în cilindri și circulă uleiul printr-un sistem separat - la fel că un motor auto.
Acest tip de motor are sistem individual pentru a lubrifia motorul cu ulei.
Admisia și evacuarea au loc în momente diferite pe măsură ce pistoanele se mișcă.
În schimb, motoarele în doi timpi ard un amestec de gaz și ulei.
În trecut, acest lucru însemna că motoarele în patru timpi nu ofereau la fel de multă putere că motoarele în doi timpi.
Cu toate acestea, sistemele moderne de injecție de combustibil înseamnă o economie mai mare de combustibil pentru motoarele în patru timpi, ceea ce le face mai dorite.
Accesibilitatea motoarelor exterioare și eficiența acestora a reușit să le propulseze popularitatea în conștiința comună a consumatorilor, ele fiind din ce în ce mai căutate de iubitorii de natură și pasionații de bărci.
Creșterea plimbărilor cu barca de agrement în ultimii ani a fost realizată în mare parte datorită progreselor corespunzătoare ale puterii exterioare.
În zilele noastre este imposibil să mergi prin orice spectacol pentru consumatori și să nu te lase surprins prevalența copleșitoare a motoarelor exterioare, de la motoare portabile la niște bestii că V8-ul, motoarele exterioare continuă să domine piața.
Pentru uz personal, motoarele exterioare în 4 timpi ce dezvolta câțiva cai putere se dovedesc a fi foarte fiabile și eficiente.
Sperăm că acest articol v-a ajutat să înțelegeți mai bine universul motoarelor de barcă exterioare, dacă doriți să achizionati unul sau să vă satisfaceți în continuare curiozitatea,
Genesis Boat oferă o diversitate de motoare exterioare. Puteți consulta catalogul de produse pe magazinul website-ului Genesis Boat RS.
Mai multe articole
Sfaturi pentru crearea unui plan de afaceri de succes pentru anul 2024
Schimbările accelerate ale peisajului economic actual, impun necesitatea unei abordări meticuloase și inovatoare în ceea ce privește crearea unui plan de acțiune pentru anul 2024.
Autor:Dinu Ileana
Automar Ploiesti păreri
Știu că există căutări în online pentru titlul de mai sus. Chiar eu am făcut câteva căutări săptămâna trecută în încercarea de a află dacă cei de la Automar chiar sunt profesionișți.
Autor:LAURA ONOFREI
Furtunuri hidraulice Constanta
Furtunuri hidraulice Constanta HIDROstore. Hidraulica, pneumatica, furtunuri aer, combustibil, apa toate intr-o locatie concept. Citeste aici!
Autor:LAURA ONOFREI
Maximizarea Randamentului Agricol
Beneficiile Utilizării Sistemelor Avansate de Sere și Solarii
Autor:Mihai Dorian George
Cele mai citite articole
Cum să vinzi servicii de web design
Pentru a vinde serviciile de web design, este important să îți construiești o reputație puternică și să faci o oferta clară și atractivă pentru potențialii clienți.
Autor:Vasile Marza
Realități inspirăționale - Episodul 1
''Pe vreme mea'' exista o expresie: povești de adormit copiii. Acest clișeu venea ca replică mereu când cineva încerca să îți povestească ceva aiuristic, ceva ce nu putea fi crezut sau de ce nu, vândut.
Autor:LAURA ONOFREI
Procrastinarea în business e în regulă
Când conduci un business participi la un maraton, nu la o probă de viteză. Ai nevoie de rezistență, de tactică și de dozarea efortului într-un mod inteligent. Atât timp cât îți conduci afacerile haotic, pierzând energie 24 din 24, vei ajunge la un punct în care vei eșua.
Autor:LAURA ONOFREI
În 2023 fă o revoluție în relația cu angajații
Care variantă de manager este mai bună? Cel dur și strict ce nu ascultă de nimeni din jurul lui și face totul după cum îl taie capul sau unul care are ușa deschisă mereu angajaților și colaboratorilor?
Autor:LAURA ONOFREI
Actori celebrii ce au început ca muzicieni
Acum câteva săptămâni, am văzut la ''Vocea României'' un concurent ce nu auzise de Robbie Williams. După câteva minute în aceeași ediție altă concurentă nu auzise de Bjork și asta m-a surprins foarte tare.
Autor:LAURA ONOFREI
Șapte idei de afaceri pentru succesul tău din 2023
Să nu ne păcălim, fiecare generație a avut un moment sau mai multe în care a spus:
Autor:LAURA ONOFREI
Este influențată fericirea de rețelele sociale?
''Rețelele de socializare oferă legiunilor de idioți dreptul de a vorbi oricând, când înainte vorbeau doar o dată la un bar după un pahar de vin, fără a dăuna comunității. Apoi erau rapid reduși la tăcere, dar acum au același drept de a vorbi ca un laureat al Premiului Nobel.
Autor:LAURA ONOFREI
Rolul unui Web Designer și poziția lui într-o companie de Web Design
Cel mai probabil, din cauză că industria IT este foarte ramificată, apar anumite neînțelegeri când ne raportăm la diferitele ramuri ale acesteia. De exemplu, se face destul de des confuzia între Web Designer și Frontend Developer.
Autor:LAURA ONOFREI
OAMENI și ne-oameni (sau the Final Countdown)
Cum ți-a fost dimineața? În trafic, ca și mine? Ți s-a arătat degetul mijlociu de câteva ori? Sau ai scăpat ca printre urechile acului de malacul ce se îndrepta cu bâta de baseball către tine?
Autor:LAURA ONOFREI
Muzica este viață
Imaginează-ți dimineața primei zile pe pământ. Totul e la locul lui iar perfecțiunea are nevoie doar de ochii primilor oameni pentru a privi și a se îndrăgosti iremediabil. Însă totul se desfășoară într-o liniște deplină, nimeni nu poate auzi nimic. Nu mai sună a paradis deloc, nu e așa?
Autor:LAURA ONOFREI