Cum funcționează motoarele exterioare pentru bărci

Afaceri | 2021-09-24 14:36:56

Până la apariția motoarelor exterioare, modalitățile de a propulsa o barcă erau limitate la clasicele pânze sau vâsle.

 Acestea au evoluat o dată cu timpurile, iar modernizarea lor a dus de la propulsare bazată pe factori naturali și umani, la cea bazată pe automatizarea carburantului.

Este clar că modalitățile vechi aduceau o anumită eleganță transportului maritim, dar practicalitatea lor lăsă de dorit.

Erai nevoit să te bazezi pe existența puterii vântului sau pe puterea oamenilor ce mânuiau vâslele, iar timpul necesar unei călătorii era îndelungat.

 

Motoarele exterioare au schimbat și revoluționat propulsarea bărcilor.  Ele au fost inventate în primii ani ai secolului XX, iar apariția lor pe piață a adus aceeași mobilitate bărcilor pe care motoarele pe benzină le-au adus mașinilor.

Similar cu motoarele auto, motoarele exterioare pentru bărci produc mișcare arzând benzina cu oxigen în buteliile metalice.

Cilindrii au pistoane glisante  care împing o manivelă, iar aceasta acționează un arbore ce are că rol crearea procesului de deplasare.

Principala diferență între motoarele auto și motoarele exterioare folosite pe bărci constă în folosința unui număr redus de cilindrii în cazul bărcilor.

 

Iată ce vei citi în acest articol:

  1. Cum funcționează un motor exterior de barcă
  2. Istoria motoarelor exterioare de barcă
  3. Poziționarea motorului de barcă
  4. Alegerea motorului de barcă potrivit

 

Deci, cum funcționează un motor exterior de barcă de fapt?

 

Dacă ar fi să dezmembrați un motor exterior, ați descoperi cilindri ce ard combustibilul pentru a produce energie.

Există un rezervor de combustibil în interiorul carcasei motorului, iar capacitatea să diferă în funcție de tipul de motor.

 Gazele combustibile produse acționează un  piston ce se mișcă înainte și înapoi în cilindru. Acest lucru este similar cu procesul dintr-un motor auto.

Tija pistonului întoarce arborele cotit, transformând mișcarea alternativă a pistonului în mișcare rotativă, iar o cutie de viteze mică transformă mișcarea de rotire verticală în mișcare de rotire orizontală. O elice este alimentată de angrenaje rotative, iar aceasta propulsează barca prin apă.

Barca folosește un rotor de cauciuc pentru a pompa apa de sub linia de plutire pentru a răci motorul. Acest design a rămas standard datorită în principal eficienței și simplității designului său.

 

Istoria motoarelor exterioare de barcă

 

Francezul Gustave Trouvé a proiectat primul motor cu forță electrică în jurul anului 1870 și a făcut prima călătorie în acesta pe 26 mai 1881.

Nu a fost cea mai practică invenție într-un moment în care bateriile erau uriașe și grele. Dar primul motor exterior de succes a fost creat de inventatorul norvegian-american Ole Evinrude în 1909.

 Între 1909 și 1912, Evinrude a realizat mii de foraje și unitățile de trei cai putere au fost vândute în întreaga lume. Compania să numita Evinrude Outboard a fost distribuită altor proprietari și a continuat succesul după ce a început compania ELTO pentru a produce un motor cu doi cilindri.

Din punct de vedere istoric, majoritatea motoarelor exterioare au fost capete de putere în doi timpi echipate cu un carburator. Continuitatea acestui ansamblu se datorează simplității designului, fiabilității, costului redus și greutății reduse.

 

Poziționarea motorului de barcă

 

Poziționarea motorului exterior este o decizie importantă.  Este bine să selectați un motor care să se potrivească bine cu corpul navei în ceea ce privește puterea și lungimea arborelui.

Înălțimea motorului pe traversă este un factor important în realizarea performanțelor optime.

Un motor ce nu este optimizat corect poate duce la complicații, daca se ajunge că elicea  să împingă în mare parte aer în loc de apă, sarcina motorului este redusă foarte mult, determinând motorul să alerge și elicea să se rotească suficient de repede pentru a duce la cavitație, moment în care se generează puțînă forță. Principalele trei cauze ale ventilației sunt:

 1. Motorul este montat prea sus 

 2. Motorul este decupat excesiv

 3. Deteriorarea elicei

 

Ventilația este un fenomen care apare atunci când aerul de suprafață sau gazele de eșapament sunt aspirate în elicea rotativa.

 Motorul trebuie să fie cât mai înalt posibil, fără ventilare sau pierderea presiunii apei.

Acest lucru minimizează efectul de tracțiune hidrodinamică în timpul desfășurării, permițând o viteză mai mare.

 

 Alegerea motorului de barcă potrivit

 

 Acum că știm cum funcționează, scurta istorie a motorului și cum trebuie să fie poziționat în barcă, haideți să vedem ce alegere facem atunci când vine vorba de un motor exterior.

 Pentru a vedea ce tip de motor ar trebui să alegeți, trebuie să cunoaștem diferența dintre un motor în 4 timpi și un motor în 2 timpi.

Motoarele în patru timpi ard benzină în cilindri și circulă uleiul printr-un sistem separat - la fel că un motor auto.

 Acest tip de motor are sistem individual pentru a lubrifia motorul cu ulei. 

Admisia și evacuarea au loc în momente diferite pe măsură ce pistoanele se mișcă.

 În schimb, motoarele în doi timpi ard un amestec de gaz și ulei.

 În trecut, acest lucru însemna că motoarele în patru timpi nu ofereau la fel de multă putere că motoarele în doi timpi.

Cu toate acestea, sistemele moderne de injecție de combustibil înseamnă o economie mai mare de combustibil pentru motoarele în patru timpi, ceea ce le face mai dorite.

 Accesibilitatea motoarelor exterioare și eficiența acestora a reușit să le propulseze popularitatea în conștiința comună a consumatorilor, ele fiind din ce în ce mai căutate de iubitorii de natură și pasionații de bărci.

 Creșterea plimbărilor cu barca de agrement în ultimii ani a fost realizată în mare parte datorită progreselor corespunzătoare ale puterii exterioare.

 În zilele noastre este imposibil să mergi prin orice spectacol pentru consumatori și să nu te lase surprins  prevalența copleșitoare a motoarelor exterioare, de la motoare portabile la niște bestii că V8-ul, motoarele exterioare continuă să domine piața.

 Pentru uz personal, motoarele exterioare în 4 timpi ce dezvolta câțiva cai putere se dovedesc a fi foarte fiabile și eficiente.

 

Sperăm că acest articol v-a ajutat să înțelegeți mai bine universul motoarelor de barcă exterioare, dacă doriți să achizionati unul sau să vă satisfaceți în continuare curiozitatea, 

Genesis Boat oferă o diversitate de motoare exterioare. Puteți consulta catalogul de produse pe magazinul website-ului Genesis Boat RS.

Motor de barcă Parsun de 5 CP
Motor de barcă Parsun de 6 CP
Motor de barcă Paruns de 15 CP
Motor de barcă Parsun de 20 CP

Vremea

Azi

Ashburn

17°C
sunny
44
0.45
1015
Mâine
10°C
13°C
Joi
11°C
15°C
Vineri
13°C
19°C
Sâmbătă
10°C
15°C

Curs Valutar

EUR EUR
4.92 RON
USD USD
4.11 RON
GBP GBP
5.66 RON
CHF CHF
4.47 RON
XAU XAU
233.83 RON
AED AED
1.12 RON
AUD AUD
3.19 RON
BGN BGN
2.52 RON
BRL BRL
0.73 RON
CAD CAD
3.29 RON
CNY CNY
0.63 RON
CZK CZK
0.19 RON
comentarii facebook