Te-Ajut.ro | Articole de ajutor în afaceri
  • Acasă
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Cultură
  • Home & Deco
  • Lifestyle & Travel
  • Contact
  • Publică conținutul tău
Arta gestionării conflictelor- Cum să rezolvi disputele cu diplomație și tact
Înapoi

Arta gestionării conflictelor- Cum să rezolvi disputele cu diplomație și tact

05.05.2023

Autor: Laura Onofrei

Timp de citire: 4 minute

Distribuie

Link-ul a fost copiat!

Dacă avem o minimă curiozitate legată de istorie știm că sunt două variante de a rezolva conflictele: războiul și diplomația. După război urmează traume imense, pierderi irecuperabile, dezastru și ruină pe când după un proces diplomatic lucrurile se așează mai ușor în făgașul lor chiar dacă există frustrări de ambele părți în urma compromisului.

 

Importanța tactului și a diplomației

Folosirea eficientă a tactului și diplomaţiei se realizează prin simţirea cu acurateţe a ceea ce simte sau gândește o altă persoană la un moment dat și apoi răspunzând într-un mod care evită sentimentele rele, reflectând în același timp propriile gânduri într-un mod delicat și bine intenţionat.

Fiecare persoană și fiecare situație de comunicare este unică. Dezvoltarea abilităţilor eficiente de tact și diplomaţie necesită practică și judecată bună.

Aceste abilităţi nu se limitează la utilizarea în comunicări formale, cum ar fi la locul de muncă. Tactul și diplomaţia sunt, de asemenea, importante în dezvoltarea și menţinerea prieteniilor, relaţiilor romantice și relaţiilor de familie.

 

Succesul tactului și diplomației depind de câteva lucuri esențiale:

  • Bunul simț, buna judecată și practica în diferite situaţii promovează utilizarea eficientă a tactului și diplomaţiei.
  • Ascultă cu atenție: Trebuie să fii capabil să auzi nu numai ceea ce se spune, ci și modul în care este spus pentru a înţelege și a reacţiona în mod corespunzător la     ceilalți.
  • Inteligența emoțională: Persoanele cu inteligenţă emoţională mai mare pot folosi, în general, tactul și diplomaţia mai natural în comunicare. Inteligenţa emoţională indică cât de bine ne înţelegem propriile emoţii și emoţiile celorlalţi.
  • Arată empatie: Ca o extensie a inteligenței emoționale, empatia este capacitatea  de a vedea lumea din perspectiva altei persoane.
  • Asertivitatea: Motivul folosirii tactului și diplomaţiei este de foarte multe ori acela de a-i convinge sau de a-i influenţa pe alţii să gândească sau să se comporte într-un anumit mod. Asertivitatea este fundamentală pentru acest proces și este o abilitate care lipsește multor oameni.
  • Înţelegere: Este strâns legat de tact și diplomaţie, precum și de inteligenţa emoţională și de bunele maniere.
  • Curtoazie: A fi politicos și a respecta opiniile celorlalți este important în multe relaţii interpersonale.

 

Iată și câteva strategii pentru a aplica tactul și diplomația.

  • Stabilește un obiectiv în comunicare, descriindu-ţi motivele și încercând să vezi eventualele obiecţii ale celuilalt. Fă asta din timp, în scris și fii pregătit pentru reacții diverse ale partenerului tău de discuţie.
  • Gândește-te cu atenţie la răspunsurile tale la argumente. Cântărește-ţi cu bun simț reacțiile  tale și pune-te și în locul celuilalt.
  • Nu intraţi în negocieri într-o manieră supărată sau stresată. În momentul în care pășești în sala de întâlniri trebuie să ai o minte limpede și să lași eventualele probleme personale acasă. Dacă te ajută meditaţia sau exerciţii de respiraţie pentru a te calma fă-le din timp pentru a fi deschis și echilibrat în procesul ce va urma.
  • Încercaţi să rămâneţi calm și deschis la minte. E posibil să apară idei pe care nu le-ai     luat în calcul înainte de debutul discuţiilor. Asta nu înseamnă că e ceva negativ. Poți solicita în orice moment o pauză în care să reevaluezi situaţia și să răspunzi calibrat pe noile coordonate.
  • Ascultă ce are de spus celălalt. Una dintre cele mai eficiente forme de negociere este... tăcerea! De multe ori dacă lași interlocutorul să vorbească primul poţi să ai surpriza să îți propună lucruri pe care tu deja ești dispus să le accepți.
  • Acordă atenție comunicării non-verbale, cum ar fi limbajul corpului și tonul vocii pentru a înțelege mesajul. Atitudinea e la fel de importantă ca limbajul. Încercă să fii amabil și decent în felul în care te prezinți în fața partenerului tău de  discuții.

Cu aceste acțiuni aveți garantat succesul în cea mai mare parte a procesului. Restul va depinde de bunul simț și de capacitatea pe care o aveți de a menține o conversație în termeni cordiali.

 

Vezi articolul anteriorVezi următorul articol

Mai multe articole

2 luni Citește articolul Cum să faci bani

Cum să faci bani

Dacă ești născut după anul 2000, e posibil să fii unul dintre cei ce caută pe Google această propoziție și cu siguranță vei găsi și o grămadă de ''răspunsuri''. Online-ul românesc este plin de ''mentori'' ce te asigura că poți să faci bani începând de astăzi.

Autor:LAURA ONOFREI

3 luni Citește articolul Începător în marketing? Ia-ți prima țeapă de la IAA

Începător în marketing? Ia-ți prima țeapă de la IAA

Dacă ești la început în marketing (student sau masterand mai exact) și încă nu ai avut ocazia să interacționezi cu un potențial client final, acum ai ocazia.

Autor:LAURA ONOFREI

3 luni Citește articolul Ajută-l pe Octavian Niță!

Ajută-l pe Octavian Niță!

Îl cunoști pe Octavian Nita? Nici el pe tine, însă el are nevoie de ajutorul tău.

Autor:LAURA ONOFREI

3 luni Citește articolul Avortu’ şi popa

Avortu’ şi popa

Una bucată popă decide el și muşchiu’ lui pectoral că ar merge un documentar “educațional” despre un subiect foarte delicat pentru creştinopati: avortul.

Autor:LAURA ONOFREI

Urmărește-ne și pe

Cele mai citite articole

2 luni Citește articolul Cum să vinzi servicii de web design

Cum să vinzi servicii de web design

Pentru a vinde serviciile de web design, este important să îți construiești o reputație puternică și să faci o oferta clară și atractivă pentru potențialii clienți.

Autor:Vasile Marza

2 luni Citește articolul Realități inspirăționale - Episodul 1

Realități inspirăționale - Episodul 1

''Pe vreme mea'' exista o expresie: povești de adormit copiii. Acest clișeu venea ca replică mereu când cineva încerca să îți povestească ceva aiuristic, ceva ce nu putea fi crezut sau de ce nu, vândut.

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul Procrastinarea în business e în regulă

Procrastinarea în business e în regulă

Când conduci un business participi la un maraton, nu la o probă de viteză. Ai nevoie de rezistență, de tactică și de dozarea efortului într-un mod inteligent. Atât timp cât îți conduci afacerile haotic, pierzând energie 24 din 24, vei ajunge la un punct în care vei eșua.

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul În 2023 fă o revoluție în relația cu angajații

În 2023 fă o revoluție în relația cu angajații

Care variantă de manager este mai bună? Cel dur și strict ce nu ascultă de nimeni din jurul lui și face totul după cum îl taie capul sau unul care are ușa deschisă mereu angajaților și colaboratorilor?

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul Actori celebrii ce au început ca muzicieni

Actori celebrii ce au început ca muzicieni

Acum câteva săptămâni, am văzut la ''Vocea României'' un concurent ce nu auzise de Robbie Williams. După câteva minute în aceeași ediție altă concurentă nu auzise de Bjork și asta m-a surprins foarte tare.

Autor:LAURA ONOFREI

3 luni Citește articolul Șapte idei de afaceri pentru succesul tău din 2023

Șapte idei de afaceri pentru succesul tău din 2023

Să nu ne păcălim, fiecare generație a avut un moment sau mai multe în care a spus:

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul Este influențată fericirea de rețelele sociale?

Este influențată fericirea de rețelele sociale?

''Rețelele de socializare oferă legiunilor de idioți dreptul de a vorbi oricând, când înainte vorbeau doar o dată la un bar după un pahar de vin, fără a dăuna comunității. Apoi erau rapid reduși la tăcere, dar acum au același drept de a vorbi ca un laureat al Premiului Nobel.

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul Rolul unui Web Designer și poziția lui într-o companie de Web Design

Rolul unui Web Designer și poziția lui într-o companie de Web Design

Cel mai probabil, din cauză că industria IT este foarte ramificată, apar anumite neînțelegeri când ne raportăm la diferitele ramuri ale acesteia. De exemplu, se face destul de des confuzia între Web Designer și Frontend Developer.

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul OAMENI și ne-oameni (sau the Final Countdown)

OAMENI și ne-oameni (sau the Final Countdown)

Cum ți-a fost dimineața? În trafic, ca și mine? Ți s-a arătat degetul mijlociu de câteva ori? Sau ai scăpat ca printre urechile acului de malacul ce se îndrepta cu bâta de baseball către tine?

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul Muzica este viață

Muzica este viață

Imaginează-ți dimineața primei zile pe pământ. Totul e la locul lui iar perfecțiunea are nevoie doar de ochii primilor oameni pentru a privi și a se îndrăgosti iremediabil. Însă totul se desfășoară într-o liniște deplină, nimeni nu poate auzi nimic. Nu mai sună a paradis deloc, nu e așa?

Autor:LAURA ONOFREI

Logo-te-ajut.svg
i-icon.svg
t-icon.svg
f-icon.svg

Categorii

  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Cultură
  • Home & Deco
  • Lifestyle & Travel

Parteneri

  • Kity.ro
  • Gagagugu.ro
  • Magic5.ro
  • Imobflux.ro
  • Eduedu.ro
  • Hidrostore.ro

Informații legale

  • Termeni și condiții
  • Politică de confidențialitate
  • Politică cookie
  • SOL
  • ANPC

Utile

  • Acasă
  • Contact
  • office[at]te-ajut.ro
  • 0734 014 327
  • Hartă website
SAL.webp
SOL.webp

Te-ajut.ro este un portal web plin de informații utile și interesante pentru mai multe domenii, inclusiv afaceri, educație, cultură, social și Lifestyle&Travel. Găsește inspirație și sfaturi dintr-o varietate de surse și descoperă cele mai noi tendințe din diferite domenii. De la idei de afaceri până la destinații de călătorie exotice, te-ajut.ro este aici pentru a te îndruma să-ți dezvolți cunoștințele și să-ți îmbunătățești viața.

© 2023 Te-ajut.ro. Toate drepturile rezervate. Website dezvoltat de Magic 5 si gazduit de HOSTICO

Acest site folosește "cookies". Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora. Vezi politica cookie.