Te-Ajut.ro | Articole de ajutor în afaceri
  • Acasă
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Cultură
  • Home & Deco
  • Lifestyle & Travel
  • Contact
  • Publică conținutul tău
Sănătatea Mintală în Locul de Muncă: Cum Să Promovezi un Mediu Sănătos
Înapoi

Sănătatea Mintală în Locul de Muncă: Cum Să Promovezi un Mediu Sănătos

05.02.2024

Autor: Diana-Ileana Popescu

Timp de citire: 8 minute

Distribuie

Link-ul a fost copiat!

Multă lume a crezut că post-covid oamenii vor deveni mai buni, mai de ajutor, iar problemele mentale cu care omenirea se confruntă în secolul 21 vor scădea însă din păcate lucrurile stau exact invers. Ne confruntăm în toate mediile (școală, acasă sau la locul de muncă) cu o avalanșă de dificultăți iar bunăstarea mentală a devenit din ce în ce mai greu de atins.

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și Organizația Internațională a Muncii (OIM) au făcut apel la acțiuni concrete pentru a aborda problemele de sănătate mintală la locul de muncă.

Se estimează că în fiecare an se pierd 12 miliarde de zile lucrătoare din cauza depresiei și a anxietății, ceea ce costă economia mondială aproape un trilion de dolari.

Liniile directoare globale ale OMS privind sănătatea mintală la locul de muncă recomandă măsuri de abordare a riscurilor pentru sănătatea mintală, cum ar fi volumul mare de muncă, comportamentele negative și alți factori care generează stres la locul de muncă.

Pentru prima dată, OMS recomandă formarea managerilor pentru a preveni mediile de lucru stresante și pentru a răspunde lucrătorilor care suferă.

Ce este sănătatea mintală?

Sănătatea mintală este o stare de bine în care o persoană își poate dezvolta abilitățile, poate face față stresului normal al vieții și poate lucra în mod productiv.

De ce este importantă sănătatea mintală la locul de muncă?

Bunăstarea angajaților

Acordarea de prioritate sănătății mintale la locul de muncă demonstrează o preocupare reală pentru bunăstarea angajaților. Atunci când angajații se simt susținuți și apreciați, satisfacția și moralul lor general cresc, ceea ce duce la un mediu de lucru mai sănătos.

Reducerea absenteismului

Problemele de sănătate mintală pot contribui la creșterea absenteismului (angajați care lipsesc de la locul de muncă) și a unui alt fenomen nou, angajați care se prezintă la locul de muncă, dar nu dau randament maxim. Abordarea problemelor de sănătate mintală și oferirea sprijinului necesar pot ajuta angajatorii să reducă ratele de absenteism și să îmbunătățească prezența generală.

Îmbunătățirea angajamentului și a retenției angajaților

Un mediu de lucru pozitiv, care sprijină sănătatea mintală, favorizează o mai mare implicare a angajaților. Angajații implicați sunt mai dedicați și mai motivați și este mai probabil să rămână pe timp mai îndelungat în cadrul organizației. Acordarea de prioritate sănătății mintale poate ajuta angajatorii să îmbunătățească ratele de retenție a angajaților și să reducă fluctuația de personal.

Cultura și reputația organizațională

Promovarea sănătății mintale creează o cultură organizațională pozitivă care valorizează bunăstarea angajaților. Aceste organizații sunt percepute că fiind mai solidare și mai grijulii, ceea ce atrage talentele de top și le îmbunătățește reputația de angajator preferat.

Este important să îmbunătățim sănătatea mintală prin diferite aplicații sau metodologii:

•           Cunoașterea nevoilor fiecărui angajat și a capacităților sale pentru a dezvoltă politici care să contribuie la îmbunătățirea sănătății mintale

•           Explicați tuturor angajaților dumneavoastră unde să se adreseze atunci când au nevoie de ajutor

•           Creați spații care să le permită angajaților dvs. să se dezvolte din punct de vedere profesional

•           Datorită noilor tehnologii și accesului tot mai mare la internet, li se poate permite să lucreze de la distanță și aproape la orice oră din zi sau din noapte, contribuind astfel la nevoile lor personale

Cum se poate îmbunătăți sănătatea mintală la locul de muncă

Promovarea unei culturi pozitive a muncii

Cultivați o cultură de lucru pozitivă și incluzivă care promovează comunicarea deschisă, respectul și sprijinul între colegi. Încurajați munca în echipă și creați oportunități de interacțiune socială și colaborare.

Furnizați resurse și sprijin pentru sănătate mintală

Asigurați accesul la resurse de sănătate mintală, cum ar fi serviciile de consiliere sau programele de asistență pentru angajați. Educați angajații cu privire la aceste resurse și promovați în mod activ utilizarea lor. Luați în considerare încheierea de parteneriate cu organizații de sănătate mintală pentru a oferi ateliere de lucru sau sesiuni de formare.

 

Promovați echilibrul între viața profesională și cea privată

Încurajați angajații să mențină un echilibru sănătos între viața profesională și cea privată prin stabilirea unor așteptări clare cu privire la orele de lucru și volumul de muncă. Încurajați pauzele și concediile pentru a-i ajuta pe angajați să se refacă și să reducă epuizarea.

Reduceți stigmatizarea legată de sănătatea mintală

Educați managerii și angajații cu privire la problemele de sănătate mintală pentru a reduce stigmatizarea și a crește înțelegerea. Încurajați discuțiile deschise despre sănătatea mintală și creați un mediu sigur, fără a judeca, în care angajații să caute sprijin sau să își împărtășească experiențele.

Furnizarea de formare pentru manageri

Instruiți managerii să recunoască semnele problemelor de sănătate mintală și dotați-i cu abilitățile necesare pentru a sprijini eficient angajații.

Promovați bunăstarea fizică

Sănătatea fizică și cea mentală sunt interconectate. Încurajați angajații să se angajeze într-o activitate fizică regulată, facilitați accesul la programe de wellness sau săli de sport și promovați obiceiurile alimentare sănătoase. Luați în considerare posibilitatea de a oferi pauze de sănătate mintală sau programe de wellness, cum ar fi sesiuni de mindfulness sau cursuri de yoga.

Modalități de lucru flexibile

Explorați modalitățile de lucru flexibile, cum ar fi muncă la distanță sau orele flexibile, pentru a răspunde nevoilor personale ale angajaților și a reduce stresul.

Recunoașteți și apreciați angajații

Recunoașteți și apreciați în mod regulat eforturile și realizările angajaților. Recunoașterea contribuțiilor lor stimulează moralul și consolidează un mediu de lucru pozitiv.

Creați obiective clare și realiste

Asigurați-vă că angajații au așteptări clare de la locul de muncă și obiective realiste. Ambiguitatea și volumul excesiv de muncă pot contribui la stres și anxietate. Oferiți feedback și sprijin pentru a-i ajută pe angajați să își atingă obiectivele.

Cum spuneam la început, nu e de glumit cu sănătatea mintală a colegilor/angajaților noștri. COVID-19 a dus la o creștere cu 25% a anxietății generale și a depresiei la nivel mondial, evidențiind nepregătirea guvernelor de a face față impactului acesteia asupra sănătății mintale și dezvăluind o lipsă cronică de resurse pentru sănătate mintală la nivel global. În 2020, guvernele din întreaga lume au cheltuit în medie doar 2 % din bugetele de sănătate pentru sănătatea mintală, iar țările cu venituri medii inferioare au investit mai puțin de 1 %.

Vezi articolul anteriorVezi următorul articol

Mai multe articole

11 luni Citește articolul O să murim de la 5G! Sau nu...

O să murim de la 5G! Sau nu...

Mulți sunt speriați de tot ceea ce poată să aducă 5G-ul. Asta în parte că au apărut tot soiul de Gigei alramiști pe tot felul de rețle sociale, iar pe cealaltă parte pentru că oamenilor le este lene să se documenteze.

Autor:Marian Vasilescu

1 an Citește articolul Cum să creezi conținut engaging pe TikTok pentru succesul afacerii tale?

Cum să creezi conținut engaging pe TikTok pentru succesul afacerii tale?

Cu toate acestea, oportunitățile oferite de platforma TikTok vin din urmă și cu provocările lor. Mai exact, faptul că aplicația se bucură de un așa mare succes, trebuie să îi facă pe antreprenori să conștientizeze că pentru a atrage atenția publicului este necesar să creeze conținut de calitate, care să atragă și să mențină interesul publicului.  Iar pentru a face acest lucru cu succes, este crucial să înțelegi în profunzime publicul țintă și preferințele acestuia. Așadar, dacă dorești să îți inaugurezi afacerea pe platforma TikTok și să ajungi mai rapid la „inima” potențialilor clienți, ai nimerit în locul perfect căci în cadrul acestui articol îți vom prezenta ingredientele creării de conținut engaging pentru succesul brandului tău. 

Autor:Elena Mina

2 ani Citește articolul Educația mediatică și combaterea dezinformării din era digitală 

Educația mediatică și combaterea dezinformării din era digitală 

În era digitală în care ne aflăm, este de o importanță deosebită să analizăm cu atenție informațiile pe care le avem la dispoziție, deoarece multe dintre acestea pot fi false și pot contribui la răspândirea dezinformării. Pentru a ne proteja împotriva acestui fenomen, educarea noastră în ceea ce privește media este esențială. Prin intermediul educației mediatică, putem învăța cum să discernem între informațiile veridice și cele false. Astfel, dacă dorești să obții mai multe informații despre acest tip de formare, te invităm la o scurtă sesiune de lectură.

Autor:Răzvan Zamfirache

1 an Citește articolul Istoria și Caracteristicile Rasei Labrador Retriever

Istoria și Caracteristicile Rasei Labrador Retriever

Cel mai probabil nu există aproape nimeni pe această planetă să nu fi văzut un labrador. Sunt simpatici și prietenoși, apar în reclame și filme și ilustrează uneori

Autor:Marina Cristescu

Urmărește-ne și pe

Cele mai citite articole

9 luni Citește articolul Cum să vinzi servicii de web design

Cum să vinzi servicii de web design

Pentru a vinde serviciile de web design, este important să îți construiești o reputație puternică și să faci o oferta clară și atractivă pentru potențialii clienți.

Autor:Vasile Marza

9 luni Citește articolul Realități inspirăționale - Episodul 1

Realități inspirăționale - Episodul 1

''Pe vreme mea'' exista o expresie: povești de adormit copiii. Acest clișeu venea ca replică mereu când cineva încerca să îți povestească ceva aiuristic, ceva ce nu putea fi crezut sau de ce nu, vândut.

Autor:LAURA ONOFREI

9 luni Citește articolul Procrastinarea în business e în regulă

Procrastinarea în business e în regulă

Când conduci un business participi la un maraton, nu la o probă de viteză. Ai nevoie de rezistență, de tactică și de dozarea efortului într-un mod inteligent. Atât timp cât îți conduci afacerile haotic, pierzând energie 24 din 24, vei ajunge la un punct în care vei eșua.

Autor:LAURA ONOFREI

9 luni Citește articolul În 2023 fă o revoluție în relația cu angajații

În 2023 fă o revoluție în relația cu angajații

Care variantă de manager este mai bună? Cel dur și strict ce nu ascultă de nimeni din jurul lui și face totul după cum îl taie capul sau unul care are ușa deschisă mereu angajaților și colaboratorilor?

Autor:LAURA ONOFREI

2 ani Citește articolul Actori celebrii ce au început ca muzicieni

Actori celebrii ce au început ca muzicieni

Acum câteva săptămâni, am văzut la ''Vocea României'' un concurent ce nu auzise de Robbie Williams. După câteva minute în aceeași ediție altă concurentă nu auzise de Bjork și asta m-a surprins foarte tare.

Autor:LAURA ONOFREI

9 luni Citește articolul Șapte idei de afaceri pentru succesul tău din 2023

Șapte idei de afaceri pentru succesul tău din 2023

Să nu ne păcălim, fiecare generație a avut un moment sau mai multe în care a spus:

Autor:LAURA ONOFREI

2 ani Citește articolul Este influențată fericirea de rețelele sociale?

Este influențată fericirea de rețelele sociale?

''Rețelele de socializare oferă legiunilor de idioți dreptul de a vorbi oricând, când înainte vorbeau doar o dată la un bar după un pahar de vin, fără a dăuna comunității. Apoi erau rapid reduși la tăcere, dar acum au același drept de a vorbi ca un laureat al Premiului Nobel.

Autor:LAURA ONOFREI

2 ani Citește articolul Rolul unui Web Designer și poziția lui într-o companie de Web Design

Rolul unui Web Designer și poziția lui într-o companie de Web Design

Cel mai probabil, din cauză că industria IT este foarte ramificată, apar anumite neînțelegeri când ne raportăm la diferitele ramuri ale acesteia. De exemplu, se face destul de des confuzia între Web Designer și Frontend Developer.

Autor:LAURA ONOFREI

9 luni Citește articolul OAMENI și ne-oameni (sau the Final Countdown)

OAMENI și ne-oameni (sau the Final Countdown)

Cum ți-a fost dimineața? În trafic, ca și mine? Ți s-a arătat degetul mijlociu de câteva ori? Sau ai scăpat ca printre urechile acului de malacul ce se îndrepta cu bâta de baseball către tine?

Autor:LAURA ONOFREI

2 ani Citește articolul Muzica este viață

Muzica este viață

Imaginează-ți dimineața primei zile pe pământ. Totul e la locul lui iar perfecțiunea are nevoie doar de ochii primilor oameni pentru a privi și a se îndrăgosti iremediabil. Însă totul se desfășoară într-o liniște deplină, nimeni nu poate auzi nimic. Nu mai sună a paradis deloc, nu e așa?

Autor:LAURA ONOFREI

Logo-te-ajut.svg
i-icon.svg
t-icon.svg
f-icon.svg

Categorii

  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Cultură
  • Home & Deco
  • Lifestyle & Travel

Parteneri

  • Kity.ro
  • Gagagugu.ro
  • Magic5.ro
  • Imobflux.ro
  • Prima Casino
  • Hidrostore.ro
  • 2lafel.ro
  • Stoneguru.ro

Informații legale

  • Termeni și condiții
  • Politică de confidențialitate
  • Politică cookie
  • SOL
  • ANPC

Utile

  • Acasă
  • Contact
  • Hartă website
SAL.webp
SOL.webp

Te-ajut.ro este un portal web plin de informații utile și interesante pentru mai multe domenii, inclusiv afaceri, educație, cultură, social și Lifestyle&Travel. Găsește inspirație și sfaturi dintr-o varietate de surse și descoperă cele mai noi tendințe din diferite domenii. De la idei de afaceri până la destinații de călătorie exotice, te-ajut.ro este aici pentru a te îndruma să-ți dezvolți cunoștințele și să-ți îmbunătățești viața.

© 2025 Te-ajut.ro. Toate drepturile rezervate. Website dezvoltat de Magic 5 si gazduit de HOSTICO