Autor: LAURA ONOFREI
Timp de citire: 11 minute
Găsirea celor mai talentate persoane pentru afacerea ta poate fi o adevărată provocare. Deși avem la îndemână tehnologie de ultimă generație, care poate părea că ne facilitează această sarcină, în realitate, este un proces complex și adesea stresant. Dar nu este cazul să disperi, deoarece există o mulțime de modalități creative și strategii eficiente pentru a găsi diamantele tale în „noroi”.
Un lucru este foarte important în acest proces, asigură-te că te folosești de toate resursele disponibile pentru a căuta talente exact ca un recrutor profesionist. În continuarea acestui articol, vom discuta despre modurile și resursele de care trebuie să te folosești pentru a găsi angajații potriviți obiectivelor și valorilor afacerii tale.
-
Folosește-te de avantajele pe care ți le oferă rețelele de socializare.
Platformele de socializare sunt o unealtă estențială în marketing și în procesul de recrutare. În loc să încerci să cauți în mod tradițional pe platforme de recrutare online, ar trebui să încerci să îți promovezi afacerea pe Social Media.
Dacă încerci să îți promovezi afacerea și îi faci pe oameni să fie interesați de ceea ce faci, vei fi surprins de câți își vor dori să lucreze cu tine, întrucât brandurile transparente sunt la mare căutare în zilele noastre.
Fă-ți cont de LinkedIn și începe să descrii talentul pe care dorești să îl găsești pentru compania ta și încearcă să interacționezi cu comunitățile de pe Facebook, Instagram sau Tik Tok. În acest fel îți vrei crea o prezență digitală care să te diferențieze de concurență și să atragă noi oportunități valoroase pentru întreprinderea ta.
-
Folosește platforme de recrutare online
Există o mulțime de platforme de recrutare online pe care le poți folosi pentru a găsi talentele potrivite pentru afacerea ta. Printre acestea se numără LinkedIn, Ejobs, Best Jobs și multe altele. Cu ajutorul acestor platforme, poți posta anunțuri de angajare și poți găsi candidați potriviți, fără a fi nevoie să cauți prin zeci de CV-uri. De asemenea, aceste platforme oferă opțiuni de filtrare care îți permit să găsești candidați care corespund nevoilor tale, cum ar fi nivelul de experiență, abilitățile și locația geografică.
-
Participă la târguri de carieră
Dacă încă n-ai început să participi la târguri de carieră, acum e momentul tău. Participarea la târguri de carieră este o metodă excelentă de a-ți promova afacerea și de a găsi candidații potriviți afacerii tale.
În cadrul acestor evenimente, poți întâlni oameni care caută noi oportunități și poți discuta cu ei despre afacerea ta și despre oportunitățile de angajare disponibile. Totodată, târgurile de carieră sunt o oportunitate excelentă de a cunoaște oameni din domeniul tău de activitate și de a-ți face o idee mai clară despre ceea ce se întâmplă în industria ta.
-
Angajează un profesionist
Dacă simți totuși că e prea mult pentru tine, poți oricând să alegi să angajezi un recrutor. O astfel de colaborare poate fi o opțiune excelentă dacă nu ai timpul sau resursele necesare pentru a găsi candidați potriviți de unul singur.
Asta nu înseamnă că tu nu ești suficient de bun pentru a găsi de unul singur talentul potrivit companiei tale, ci doar că ai nevoie de ajutor, ceea ce nu e un lucru rău. Mai mult decât atât, experiența și expertiza recurtorilor te pot ajuta să scurtezi cu mult procesul de recurtare și să-ți găsești peștișorul de aur.
Totodată, aceștia pot gestiona procesul de recrutare în întregime, de la postarea anunțurilor de angajare și selecția CV-urilor până la organizarea interviurilor și verificarea referințelor. În plus, recrutorii profesioniști se bucură de anumite privilegii în ceea pe privește platformele de recrutare, lucru care te poate ajuta să găsești candidați pe care în mod normal nu i-ai fi găsit.
-
Vorbește cu angajații existenți
Angajații existenți pot fi uneori cei mai buni ambasadori ai afacerii tale. Poți încuraja angajații tăi să îți recomande candidați talentați din grupurile lor de cunoștințe. De asemenea, poți oferi recompense sau bonusuri pentru angajații care recomandă candidați ce se dovedesc a fi potriviți pentru afacerea ta.
Aceasta poate fi o modalitate eficientă și ieftină de a găsi candidați talentați, iar cei recomandați pot fi deja familiarizați cu afacerea ta, datorită persoanei care i-a convins să vină la tine.
-
Interviuri creative
În timpul interviurilor, poți să te gândești la modalități creative de a evalua abilitățile și personalitatea candidaților. Poți oferi sarcini și probleme interesante pentru a vedea cum gândesc candidații, poți solicita candidaților să îți povestească despre experiențele lor din trecut pentru a înțelege mai bine cum se descurcă în situații dificile și poți să încerci să faci interviurile mai amuzante și mai interactive pentru a-i face pe candidați să se simtă mai confortabil și să își arate adevăratele lor personalități.
Știi cum e vorba aia, „Prima impresie contează.” Și încă un lucru, asigură-te că ești la fel de transparent așa cum ți-ai dori ca angajatul să fie, nu-i vinde iluzii precum „salariu atractiv”, „mediu motivant”, „posibilități de dezvoltare”, fii sincer și vei putea să alegi mult mai simplu talentul potrivit.
-
Asigură-te că oferi un mediu de lucru atractiv
Un mediu de lucru atractiv poate fi o metodă excelentă de a atrage și de a-i face pe angajați să petreacă cât mai mult timp în compania ta.
Asigură-te că oferi beneficii și condiții de muncă atractive, cum ar fi flexibilitatea în programul de lucru, asigurarea medicală, posibilitatea de a lucra de acasă și multe altele. Totodată, încearcă să creezi o cultură organizațională pozitivă și a un mediu de lucru plăcut, întrucât în acest fel vei putea să atragi noi talente și motiva angajații să rămână alături de tine cât mai mult timp.
În final, trebuie să înțelegi faptul că recrutarea este un proces continuu și nu se oprește doar la ocuparea postului. Iar pentru a-ți marca obiectivele companiei tale, trebuie să înveți să faci „rai din ce ai”, așadar îți recomandăm să îți concentrezi eforturile pe menținerea angajaților actuali.
De asemenea, încearcă să le oferi constant anagajaților existenți oportunități de formare și dezvoltare a competențelor care să îi ajute să își îmbunătățească abilitățile și să-și atingă obiectivele de carieră.
Iar dacă ai ajuns până la finalul acestui articol, suntem siguri că vei reuși să angajezi talentul potrivit pentru afacerea ta. Tot ce trebuie să faci este să îți imaginezi că ieși afară cu o persoană pe care abia ai cunoscut-o și vrei să îți dai seama dacă astrele voastre se alinează împreună.
Vezi. Dacă o privești așa nu pare chiar atât de greu, iar dacă ți se pare că lumea din jurul tău e prea misterioasă poți oricând să apelezi la ajutor ( serviciile de recrutare)!
Mai multe articole
Viață persoanală sănătoasă egal afacere sănătoasă
Hai să încercăm să privim în urmă cu inţelepciune și să acceptăm că am avut și obiceiuri bune sau dimpotrivă promisiuni pe care (din nou) nu le-am îndeplinit
Autor:LAURA ONOFREI
Impactul inteligenței artificiale asupra locurilor de muncă și afacerilor
Trăim într-o eră, în care Inteligența Artificială (AI) se situează în vârful schimbărilor tehnologice care afectează atât viețile noastre personale, cât și mediul de afaceri.
Autor:Pop Maria
Succesul poate veni de oriunde, inclusiv din suferință
Indiferent de situația ta actuală, un lucru este cert: succesul poate veni de oriunde, trebuie doar să știi cum să-l primești.
Autor:LAURA ONOFREI
Cele mai citite articole
Cum să vinzi servicii de web design
Pentru a vinde serviciile de web design, este important să îți construiești o reputație puternică și să faci o oferta clară și atractivă pentru potențialii clienți.
Autor:Vasile Marza
Realități inspirăționale - Episodul 1
''Pe vreme mea'' exista o expresie: povești de adormit copiii. Acest clișeu venea ca replică mereu când cineva încerca să îți povestească ceva aiuristic, ceva ce nu putea fi crezut sau de ce nu, vândut.
Autor:LAURA ONOFREI
Procrastinarea în business e în regulă
Când conduci un business participi la un maraton, nu la o probă de viteză. Ai nevoie de rezistență, de tactică și de dozarea efortului într-un mod inteligent. Atât timp cât îți conduci afacerile haotic, pierzând energie 24 din 24, vei ajunge la un punct în care vei eșua.
Autor:LAURA ONOFREI
În 2023 fă o revoluție în relația cu angajații
Care variantă de manager este mai bună? Cel dur și strict ce nu ascultă de nimeni din jurul lui și face totul după cum îl taie capul sau unul care are ușa deschisă mereu angajaților și colaboratorilor?
Autor:LAURA ONOFREI
Actori celebrii ce au început ca muzicieni
Acum câteva săptămâni, am văzut la ''Vocea României'' un concurent ce nu auzise de Robbie Williams. După câteva minute în aceeași ediție altă concurentă nu auzise de Bjork și asta m-a surprins foarte tare.
Autor:LAURA ONOFREI
Șapte idei de afaceri pentru succesul tău din 2023
Să nu ne păcălim, fiecare generație a avut un moment sau mai multe în care a spus:
Autor:LAURA ONOFREI
Este influențată fericirea de rețelele sociale?
''Rețelele de socializare oferă legiunilor de idioți dreptul de a vorbi oricând, când înainte vorbeau doar o dată la un bar după un pahar de vin, fără a dăuna comunității. Apoi erau rapid reduși la tăcere, dar acum au același drept de a vorbi ca un laureat al Premiului Nobel.
Autor:LAURA ONOFREI
Rolul unui Web Designer și poziția lui într-o companie de Web Design
Cel mai probabil, din cauză că industria IT este foarte ramificată, apar anumite neînțelegeri când ne raportăm la diferitele ramuri ale acesteia. De exemplu, se face destul de des confuzia între Web Designer și Frontend Developer.
Autor:LAURA ONOFREI
OAMENI și ne-oameni (sau the Final Countdown)
Cum ți-a fost dimineața? În trafic, ca și mine? Ți s-a arătat degetul mijlociu de câteva ori? Sau ai scăpat ca printre urechile acului de malacul ce se îndrepta cu bâta de baseball către tine?
Autor:LAURA ONOFREI
Muzica este viață
Imaginează-ți dimineața primei zile pe pământ. Totul e la locul lui iar perfecțiunea are nevoie doar de ochii primilor oameni pentru a privi și a se îndrăgosti iremediabil. Însă totul se desfășoară într-o liniște deplină, nimeni nu poate auzi nimic. Nu mai sună a paradis deloc, nu e așa?
Autor:LAURA ONOFREI