Te-Ajut.ro | Articole de ajutor în afaceri
  • Acasă
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Cultură
  • Home & Deco
  • Lifestyle & Travel
  • Contact
  • Publică conținutul tău
Arta storytelling-ului în afaceri: Cum să-ți povestești brandul și să atragi clienți fideli
Înapoi

Arta storytelling-ului în afaceri: Cum să-ți povestești brandul și să atragi clienți fideli

20.06.2023

Autor: Diana-Irina Mureșan

Timp de citire: 7 minute

Distribuie

Link-ul a fost copiat!

În prezent, numărul brandurilor și produselor similare este în continuă creștere, lucru care a dus la o piață în care competiția este la cote maxime. Indiferent dacă deja aveți o afacere sau intenționați să vă înființați una, suntem siguri că v-ați întrebat cel puțin o dată: "Cum pot ieși în evidență în fața concurenței?" și "Cum pot atrage și menține clienți fideli?"

 

Răspunsul se află în puterea storytelling-ului. Poveștile fac parte din moștenirea umanității și au abilitatea de a captiva și conecta oamenii pe multiple niveluri. De-a lungul timpului, povestirea a fost întotdeauna un mod prin care oamenii comunică, învață și se conectează emoțional.

 

În cadrul acestui articol, îți punem la dispoziție câteva sfaturi utile de care te poți folosi pentru a-ți povesti brandul într-un mod cât mai captivant și autentic, și cum această abordare poate ajuta la atragerea clienților fideli.

 

Așadar, haide să începem!

 

  1. Cum fac ca povestea brandului meu să fie cât mai puternică? 

 

1.1. Definește-ți valorile și misiunea: 

 

Începe prin a defini valorile și misiunea brandului tău. Ce îți dorești să aduci în lume și cum poate acel lucru să le schimbe viețile oamenilor? Acestea sunt ingredientele de bază de care te vei ajuta pentru a „prepara” povestea brandului tău. 

 

1.2. Identificarea protagonistului: 

 

Orice poveste are nevoie de un protagonist, pentru ca acțiunea să prindă viață. În cazul tău, protagonistul ar trebui să fie clientul ideal al afacerii tale. 

 

Gândește-te la nevoile, aspirațiile și provocările pe care le au și cum afacerea ta poate fi eroul care îl va „salva” din castelul în care este blocat. 

 

1.3. Crează un conflict și o rezolvare:

 

Între protagonist și dorința sa se află mereu un obstacol care trebuie depășit sau un monstru care trebuie învins. 

 

Identifică care este această provocare și cum afacerea ta le poate oferi soluția care le va aduce clienților finalul fericit la care aspirau. Mai precis, încearcă să descrii traseul pe care îl parcurge clientul de la identificarea unei probleme până la găsirea unei soluții adecvate.

 

  1. Cum integrez tehnica storytelling-ului în afacerea mea?

 

2.1. Branding-ul narativ: 

 

Încearcă să integrezi elemente de storytelling în toate aspectele afacerii tale, inclusiv în designul logo-ului, site-ul web, materialele de marketing și comunicarea cu clienții. 

Creează-ți o identitate cât mai clară și mai precisă care să se reflecte în povestea ta.

 

2.2. Integrează povestea în cultura organizațională a afacerii: 

 

Asigură-te că angajații tăi cunosc și înțeleg povestea brandului tău, deoarece ei sunt ambasadorii care vor transmite această poveste mai departe clienților. În acest sens, încearcă să îți instruiești angajații cu privire la modurile în care pot transmite „prin viu grai” povestea afacerii tale. 

 

2.3. Comunică în mod autentic: 

 

Atunci când interacționezi cu clienții, folosește povestea brandului tău pentru a crea conexiuni emoționale. Povestește-le despre cum a început afacerea ta, provocările pe care le-ai întâmpinat și cum ai ajuns să oferi soluții unice. Fii sincer și autentic, deoarece doar în acest fel povestea afacerii tale va transmite cu adevărat pasiunile și valorile tale.

 

  1. Ce business-uri de succes au integrat tehnicile de storytelling în brandingul afacerii lor?

 

3.1. TOMS: 

 

TOMS este un exemplu excelent de brand care și-a conturat povestea în jurul misiunii de a aduce o schimbare în viețile oamenilor prin intermediul donațiilor de încălțăminte. Povestea lor se concentrează pe angajamentul de a furniza încălțăminte celor nevoiași și de a-i sprijini în îmbunătățirea calității vieții.

 

3.2. Apple: 

 

Apple este cunoscut pentru abilitatea sa de a povesti prin intermediul produselor sale. Au reușit să-și construiască o bază de clienți fideli prin povestea lor despre inovație, design și simplificarea vieții oamenilor prin tehnologie.

 

3.3. Airbnb: 

 

Airbnb a utilizat storytelling-ul pentru a se diferenția într-un mediu competitiv de servicii de închiriere a locuințelor. Povestea lor se axează pe conceptul de comunitate, pe oferirea experiențelor autentice și pe conectarea oamenilor prin intermediul călătoriilor.

 

Lasă magia tehnicilor narative să pătrundă în „castelul” brandului tău! 

 

Dacă sunt folosite în mod corespunzător, tehnicile de storytelling vor face ca afacerea ta să strălucească mai tare decât o stea și o vor transforma într-un adevărat magnet de clienți fideli!

 

Tuturor ne plac poveștile, însă cele care prind rădăcini în inimile și mințile oamenilor sunt acelea care se folosesc de emoții, experiențe și concepte autentice și puternice.

 

Așadar, pune-ți simțul creativ la lucru și explorează identitatea și povestea brandului tău și fă ca acestea să transforme afacerea ta într-o experiență cât mai atractivă pentru clienți.

Vezi articolul anteriorVezi următorul articol

Mai multe articole

1 an Citește articolul Cum să-ți construiești un canal de YouTube de succes

Cum să-ți construiești un canal de YouTube de succes

Dacă ai visat vreodată să devii un YouTuber de succes și să-ți construiești un canal care să atragă sute de oameni interesați de ceea ce faci, ai ajuns în locul potrivit.

Autor:Ana Ema

2 ani Citește articolul Cum să faci bani online!

Cum să faci bani online!

Iubesc oamenii întreprinzători. Îi iubesc și pe cei etern pozitivi (deși nu cred că aceștia înțeleg ce e ăla “echilibru”).

Autor:LAURA ONOFREI

1 an Citește articolul Efectul Brandingului Asupra Loialității Clienților: Studii de Caz și Strategii

Efectul Brandingului Asupra Loialității Clienților: Studii de Caz și Strategii

Într-o piață suprasaturată de oferte și alternative, efectul brandingului asupra loialității clienților a devenit un subiect de larg interes pentru strategii de marketing.

Autor:Pop Maria

4 luni Citește articolul Inovații și Tendințe în Găzduirea Web pentru 2024

Inovații și Tendințe în Găzduirea Web pentru 2024

Acest articol explorează cele mai recente inovații și tendințe în găzduirea web, oferind o perspectivă esențială asupra a ceea ce viitorul ne rezervă în acest domeniu dinamic.

Autor:Mihai Dorian George

Urmărește-ne și pe

Cele mai citite articole

4 luni Citește articolul Cum să vinzi servicii de web design

Cum să vinzi servicii de web design

Pentru a vinde serviciile de web design, este important să îți construiești o reputație puternică și să faci o oferta clară și atractivă pentru potențialii clienți.

Autor:Vasile Marza

4 luni Citește articolul Realități inspirăționale - Episodul 1

Realități inspirăționale - Episodul 1

''Pe vreme mea'' exista o expresie: povești de adormit copiii. Acest clișeu venea ca replică mereu când cineva încerca să îți povestească ceva aiuristic, ceva ce nu putea fi crezut sau de ce nu, vândut.

Autor:LAURA ONOFREI

4 luni Citește articolul Procrastinarea în business e în regulă

Procrastinarea în business e în regulă

Când conduci un business participi la un maraton, nu la o probă de viteză. Ai nevoie de rezistență, de tactică și de dozarea efortului într-un mod inteligent. Atât timp cât îți conduci afacerile haotic, pierzând energie 24 din 24, vei ajunge la un punct în care vei eșua.

Autor:LAURA ONOFREI

4 luni Citește articolul În 2023 fă o revoluție în relația cu angajații

În 2023 fă o revoluție în relația cu angajații

Care variantă de manager este mai bună? Cel dur și strict ce nu ascultă de nimeni din jurul lui și face totul după cum îl taie capul sau unul care are ușa deschisă mereu angajaților și colaboratorilor?

Autor:LAURA ONOFREI

2 ani Citește articolul Actori celebrii ce au început ca muzicieni

Actori celebrii ce au început ca muzicieni

Acum câteva săptămâni, am văzut la ''Vocea României'' un concurent ce nu auzise de Robbie Williams. După câteva minute în aceeași ediție altă concurentă nu auzise de Bjork și asta m-a surprins foarte tare.

Autor:LAURA ONOFREI

4 luni Citește articolul Șapte idei de afaceri pentru succesul tău din 2023

Șapte idei de afaceri pentru succesul tău din 2023

Să nu ne păcălim, fiecare generație a avut un moment sau mai multe în care a spus:

Autor:LAURA ONOFREI

2 ani Citește articolul Este influențată fericirea de rețelele sociale?

Este influențată fericirea de rețelele sociale?

''Rețelele de socializare oferă legiunilor de idioți dreptul de a vorbi oricând, când înainte vorbeau doar o dată la un bar după un pahar de vin, fără a dăuna comunității. Apoi erau rapid reduși la tăcere, dar acum au același drept de a vorbi ca un laureat al Premiului Nobel.

Autor:LAURA ONOFREI

2 ani Citește articolul Rolul unui Web Designer și poziția lui într-o companie de Web Design

Rolul unui Web Designer și poziția lui într-o companie de Web Design

Cel mai probabil, din cauză că industria IT este foarte ramificată, apar anumite neînțelegeri când ne raportăm la diferitele ramuri ale acesteia. De exemplu, se face destul de des confuzia între Web Designer și Frontend Developer.

Autor:LAURA ONOFREI

4 luni Citește articolul OAMENI și ne-oameni (sau the Final Countdown)

OAMENI și ne-oameni (sau the Final Countdown)

Cum ți-a fost dimineața? În trafic, ca și mine? Ți s-a arătat degetul mijlociu de câteva ori? Sau ai scăpat ca printre urechile acului de malacul ce se îndrepta cu bâta de baseball către tine?

Autor:LAURA ONOFREI

2 ani Citește articolul Muzica este viață

Muzica este viață

Imaginează-ți dimineața primei zile pe pământ. Totul e la locul lui iar perfecțiunea are nevoie doar de ochii primilor oameni pentru a privi și a se îndrăgosti iremediabil. Însă totul se desfășoară într-o liniște deplină, nimeni nu poate auzi nimic. Nu mai sună a paradis deloc, nu e așa?

Autor:LAURA ONOFREI

Logo-te-ajut.svg
i-icon.svg
t-icon.svg
f-icon.svg

Categorii

  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Cultură
  • Home & Deco
  • Lifestyle & Travel

Parteneri

  • Kity.ro
  • Gagagugu.ro
  • Magic5.ro
  • Imobflux.ro
  • Prima Casino
  • Hidrostore.ro
  • 2lafel.ro
  • Stoneguru.ro

Informații legale

  • Termeni și condiții
  • Politică de confidențialitate
  • Politică cookie
  • SOL
  • ANPC

Utile

  • Acasă
  • Contact
  • Hartă website
SAL.webp
SOL.webp

Te-ajut.ro este un portal web plin de informații utile și interesante pentru mai multe domenii, inclusiv afaceri, educație, cultură, social și Lifestyle&Travel. Găsește inspirație și sfaturi dintr-o varietate de surse și descoperă cele mai noi tendințe din diferite domenii. De la idei de afaceri până la destinații de călătorie exotice, te-ajut.ro este aici pentru a te îndruma să-ți dezvolți cunoștințele și să-ți îmbunătățești viața.

© 2025 Te-ajut.ro. Toate drepturile rezervate. Website dezvoltat de Magic 5 si gazduit de HOSTICO