Te-Ajut.ro | Articole de ajutor în afaceri
  • Acasă
  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Cultură
  • Home & Deco
  • Lifestyle & Travel
  • Contact
  • Publică conținutul tău
Cum să-ți creezi o strategie de marketing eficientă pentru afacerea ta?
Înapoi

Cum să-ți creezi o strategie de marketing eficientă pentru afacerea ta?

06.04.2023

Autor: Răzvan Zamfirache

Timp de citire: 7 minute

Distribuie

Link-ul a fost copiat!

 

Într-o lume în care concurența din business este din ce în ce mai mare, o strategie bună de marketing a devenit o necesitate pentru afacerile care își doresc să se bucure de o experiență cât mai prolifică în antreprenoriat. 

 

De ce este, însă, o strategie de marketing o necesitate pentru afaceri? 

 

Pentru că prin intermediul unei strategii bine întocmite va fi mult mai ușor să identifici publicul tău țintă, să ajungi la el și să îl convingi să îți achiziționeze produsele sau serviciile. 

 

În cadrul acestui articol, vom analiza îndeaproape care sunt aspectele pe care trebuie să le ai în vedere atunci când îți creezi o strategie de marketing, astfel încât ea să plieze pe obiectivele și țelurile afacerii tale.

 

  1. Identifică-ți publicul-țintă

 

Cine are nevoie de produsul sau serviciul meu? Ce fel de persoane au cumpărat până acum de la mine? Ce problema aveau? Ce soluție am reușit să le ofer? Și multe alte întrebări care țin de indentificarea clientului ideal sau publicului-țintă. 

 

Acesta este primul și cel mai important pas în crearea unei strategii de marketing. 

 

De ce?

 

Pentru că în acest fel vei reuși să stabilești care sunt nevoile celor care îți achiziționează serviciile sau produsele, și astfel, vei reuși să creezi mesaje relevante pentru aceștia și să  vei reuși intri în vizorul lor.

 

În acest sens, trebuie să înțelegi clar care sunt nevoile, preferințele, valorile audienței tale și care este comportamentul ei de cumpărare. 

 

De asemenea, poți folosi cercetările de piață sau datele colectate de pe site-ul tău pentru a obține o perspectivă mai clară asupra audienței tale. 

 

  1. Stabilește-ți obiectivele de marketing

 

După ce ai delimitat care este publicul tău țintă, poți începe să îți stabilești obiectivele pe care le dorești de la această strategie.  

 

Iar în funcție de tipul de afacere pe care îl deții, aceste obiective ar putea include creșterea traficului pe site-ul tău, a vânzărilor sau îmbunătățirea gradului de conștientizare a brandului. 

 

O metodă foarte simplă de stabilire a obiectivelor, este sub forma schemei SMART(Specifice, Măsurabile, Relevante și Time-bound). Această formă de a-ți sorta obiectivele și de a le măsura te va ajuta să îți respecți planurile și să urmărești succesul idelor implementate de tine. 

 

  1. Fii autentic

 

Acum, treci la atac! Creează-ți mesaje autentice și care, în același timp, să reflecte valorile și misiunea afacerii tale. 

 

Și cu toate că e tentant să îți construiești mesaje cât mai atractive sau în ton cu tențindele din piață, de preferat este să fii cât mai autentic, întrucât originalitatea va ajuta la construirea unui brand puternic și la fidelizarea clienților. 

 

  1. Alege canalele potrivite

 

Fiecare afacere este diferită. De aceea este foarte important să selectezi canalele de marketing potrivite publicului tău țintă și obiectivelor tale. 

 

În funcție de tipul de afacere și de audiența ta, poți decide care sunt cele mai eficiente canale de marketing. Astfel, poți să îți promovezi afacerea prin intermediul rețelelor de socializare, e-mail marketingului, publicității plătite sau evenimentelor live. 

 

  1. Experimentează

 

Nu poți să știi ce se potrivește cu brandul tău dacă nu experimentezi diverse metode de promovare.

 

Astfel, încearcă să integrezi modalități de promovare care să fie actuale și inovative. Poți să utilizezi umorului, tehnicile de storytelling sau videoclipurile de scurtă durată.

 

Acestea sunt doar câteva repere pe care le poți avea vedere la început, însă pe restul va trebui să le descoperi tu! 

 

  1. Comunicarea este cheia

 

Oamenii simt mai mult decât oricând nevoia de a comunica cu brandurile de la care achiziționează, de aceea o relație puternică cu clienții tăi este încă un obiectiv de luat în considerare pentru strategia ta de promovare. 

 

Mai mult decât atât, o comunicare eficientă cu clienții te va ajuta să îți ajustezi strategia în funcție de feedback-ul primit de la aceștia, întrucât ei se vor simți confortabili să îți ofere păreri sincere. Iar o părere sinceră valorează mai mult decât 1000 de cuvinte. (știm că nu așa e vorba, dar am adaptat-o pentru tine) 

 

  1. Monitorizează performanța campaniilor tale

 

Este important să urmărești îndeaproape performanța campaniilor tale de marketing pentru a vedea ce funcționează și ce nu. Poți folosi diferite instrumente de analiză pentru a urmări traficul pe site-ul tău, conversiile și ratele de click-uri. 

 

Parcă nu mai pare atât de greu să îți construiești o strategie de marketing, nu-i așa?

 

Desigur, o să fie multă muncă de cercetare și multe procese de gândire, însă, dacă vei fi perseverent și conștiincios, toate eforturile îți vor fi răsplătite. 

 

Sperăm că acest articol ți-a fost de folos!

Vezi articolul anteriorVezi următorul articol

Mai multe articole

3 luni Citește articolul Succesul poate veni de oriunde, inclusiv din suferință

Succesul poate veni de oriunde, inclusiv din suferință

Indiferent de situația ta actuală, un lucru este cert: succesul poate veni de oriunde, trebuie doar să știi cum să-l primești.

Autor:LAURA ONOFREI

3 luni Citește articolul Cum să faci bani online!

Cum să faci bani online!

Iubesc oamenii întreprinzători. Îi iubesc și pe cei etern pozitivi (deși nu cred că aceștia înțeleg ce e ăla “echilibru”).

Autor:LAURA ONOFREI

3 luni Citește articolul Furtunuri hidraulice Constanta

Furtunuri hidraulice Constanta

Furtunuri hidraulice Constanta HIDROstore. Hidraulica, pneumatica, furtunuri aer, combustibil, apa toate intr-o locatie concept. Citeste aici!

Autor:LAURA ONOFREI

3 luni Citește articolul De ce să apelezi la serviciile medicale AS Medical Ploiesti?

De ce să apelezi la serviciile medicale AS Medical Ploiesti?

Clinica As Medical Ploiești oferă consultații medicale de specialitate și investigații acoperind o gamă largă de afecțiuni din spectrul ORL, alergologie, neurologie, pneumologie, recuperare medicală

Autor:LAURA ONOFREI

Urmărește-ne și pe

Cele mai citite articole

2 luni Citește articolul Cum să vinzi servicii de web design

Cum să vinzi servicii de web design

Pentru a vinde serviciile de web design, este important să îți construiești o reputație puternică și să faci o oferta clară și atractivă pentru potențialii clienți.

Autor:Vasile Marza

2 luni Citește articolul Realități inspirăționale - Episodul 1

Realități inspirăționale - Episodul 1

''Pe vreme mea'' exista o expresie: povești de adormit copiii. Acest clișeu venea ca replică mereu când cineva încerca să îți povestească ceva aiuristic, ceva ce nu putea fi crezut sau de ce nu, vândut.

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul Procrastinarea în business e în regulă

Procrastinarea în business e în regulă

Când conduci un business participi la un maraton, nu la o probă de viteză. Ai nevoie de rezistență, de tactică și de dozarea efortului într-un mod inteligent. Atât timp cât îți conduci afacerile haotic, pierzând energie 24 din 24, vei ajunge la un punct în care vei eșua.

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul În 2023 fă o revoluție în relația cu angajații

În 2023 fă o revoluție în relația cu angajații

Care variantă de manager este mai bună? Cel dur și strict ce nu ascultă de nimeni din jurul lui și face totul după cum îl taie capul sau unul care are ușa deschisă mereu angajaților și colaboratorilor?

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul Actori celebrii ce au început ca muzicieni

Actori celebrii ce au început ca muzicieni

Acum câteva săptămâni, am văzut la ''Vocea României'' un concurent ce nu auzise de Robbie Williams. După câteva minute în aceeași ediție altă concurentă nu auzise de Bjork și asta m-a surprins foarte tare.

Autor:LAURA ONOFREI

3 luni Citește articolul Șapte idei de afaceri pentru succesul tău din 2023

Șapte idei de afaceri pentru succesul tău din 2023

Să nu ne păcălim, fiecare generație a avut un moment sau mai multe în care a spus:

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul Este influențată fericirea de rețelele sociale?

Este influențată fericirea de rețelele sociale?

''Rețelele de socializare oferă legiunilor de idioți dreptul de a vorbi oricând, când înainte vorbeau doar o dată la un bar după un pahar de vin, fără a dăuna comunității. Apoi erau rapid reduși la tăcere, dar acum au același drept de a vorbi ca un laureat al Premiului Nobel.

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul Rolul unui Web Designer și poziția lui într-o companie de Web Design

Rolul unui Web Designer și poziția lui într-o companie de Web Design

Cel mai probabil, din cauză că industria IT este foarte ramificată, apar anumite neînțelegeri când ne raportăm la diferitele ramuri ale acesteia. De exemplu, se face destul de des confuzia între Web Designer și Frontend Developer.

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul OAMENI și ne-oameni (sau the Final Countdown)

OAMENI și ne-oameni (sau the Final Countdown)

Cum ți-a fost dimineața? În trafic, ca și mine? Ți s-a arătat degetul mijlociu de câteva ori? Sau ai scăpat ca printre urechile acului de malacul ce se îndrepta cu bâta de baseball către tine?

Autor:LAURA ONOFREI

2 luni Citește articolul Muzica este viață

Muzica este viață

Imaginează-ți dimineața primei zile pe pământ. Totul e la locul lui iar perfecțiunea are nevoie doar de ochii primilor oameni pentru a privi și a se îndrăgosti iremediabil. Însă totul se desfășoară într-o liniște deplină, nimeni nu poate auzi nimic. Nu mai sună a paradis deloc, nu e așa?

Autor:LAURA ONOFREI

Logo-te-ajut.svg
i-icon.svg
t-icon.svg
f-icon.svg

Categorii

  • Afaceri
  • Social
  • Educație
  • Cultură
  • Home & Deco
  • Lifestyle & Travel

Parteneri

  • Kity.ro
  • Gagagugu.ro
  • Magic5.ro
  • Imobflux.ro
  • Eduedu.ro
  • Hidrostore.ro

Informații legale

  • Termeni și condiții
  • Politică de confidențialitate
  • Politică cookie
  • SOL
  • ANPC

Utile

  • Acasă
  • Contact
  • office[at]te-ajut.ro
  • 0734 014 327
  • Hartă website
SAL.webp
SOL.webp

Te-ajut.ro este un portal web plin de informații utile și interesante pentru mai multe domenii, inclusiv afaceri, educație, cultură, social și Lifestyle&Travel. Găsește inspirație și sfaturi dintr-o varietate de surse și descoperă cele mai noi tendințe din diferite domenii. De la idei de afaceri până la destinații de călătorie exotice, te-ajut.ro este aici pentru a te îndruma să-ți dezvolți cunoștințele și să-ți îmbunătățești viața.

© 2023 Te-ajut.ro. Toate drepturile rezervate. Website dezvoltat de Magic 5 si gazduit de HOSTICO

Acest site folosește "cookies". Navigând în continuare, vă exprimați acordul asupra folosirii acestora. Vezi politica cookie.