Am citit acum o saptamana si ceva o mizerie de “articol” intitulat “Teapa marca Lorand Soares Sasz”.
Nici macar nu am sa il mentionez pe cel care a putut debita cuvintele din articolul cu pricina, deoarece nu il consider demn de bagat in seama cu toate ca Lorand spunea despre el ca il apreciaza pentru ce a facut cu blogul lui.
Eu nu pot aprecia un om care isi construieste blogul pe marginea unor subiecte despre care nu detine toate detaliile ducandu-i astfel in eroare pe cei care il urmaresc. Nu pot sub nici o forma sa “respect” sau sa “apreciez” acest tip de formare de opinie.

Sa revenim la oile noastre. Asa cum spune si titlul, imi propun ca in acest articol sa conturez imaginea domnului Lorand Soares Sasz asa cum o vad eu. Voi raspunde la intrebarea: “Cine este Lorand Soares Sasz” din prisma unui om care a fost atent la activitatea lui, si mai mult se pozitioneaza intr-un punct de neutralitate.

Voi enunta mai jos cateva pareri pertinente bazate pe informatiile care sunt valabile publicului larg la o simpla cautare pe Google.
Lornad, daca consideri ca ceea ce am afirmat mai jos nu este adevarat, te rog mult sa imi dai un semn si voi face un update acestui articol.

Lorand Soares Sasz coaching.

Lorand Soares Sasz coaching.

Partile rele ale lui Lorand Soares Sasz:
1. A dat dovada de impulsivitate in cazul “scandalului” mentionat mai sus. Personal nu i-as fi raspuns respectivului si nici nu m-as fi coborat la nivelul lui. Raspunzandu-i, practic cumva ai acceptat tacit ca unele din acuzatiile aduse de el sunt fondate (vezi cazul Mircea Badea si acel motociclist).
Cand esti Lorand Soares Sasz si motivezi atatia oameni, diplomatia trebuie sa fie imprimata in toate actiunile pe care le intreprinzi in spatiul public.

2. Din datele publice ale firmelor pe care le administreaza Lorand, nu rezulta ca ar fi un om de mare succes (cifrele de afaceri sunt unele relativ mici pentru mediul actual de afaceri). Aceast aspect a fost mentionat de foarte multi oameni plecand de la premisa ca: “Nu poti sa ii inveti pe altii cum sa faca multi bani daca tu insuti nu ai facut-o deja”. Cred ca o mai mare transparenta din partea lui Lorand privind acest aspect ar fi mai mult decat binevenita.

3. In seminarii exista lacune, lipsesc informatii vitale iar unele informatii sunt eronate.
De ce spun acest lucru? Deoarece am participat la un astfel de seminar si am remarcat doua chestiuni (aparent banale si nu prea).
– Pe partea de promovare online cel mai important aspect este gradul de penetrare pe terminale mobile (nu se vorbeste nicaieri de acest aspect)
– Cand Lorand spune ca iti poate promova afacerea la cei peste 80.000 de oameni care i-au dat like paginii de FaceBook o face in necunostinta de cauza, deoarece informatia postata de el ajunge doar la o mica parte a acestor oameni (ar fi nevoie de un om specializat pe social media care sa ii explice aceste cifre si cum functioneaza aceste platforme sociale).

4. Face reclama unor firme dubioase care nu exceleaza in domeniile lor. Cand spun acest lucru ma refer la Silkweb (care face AdWords pe cuvantul “SEO”), Lista firme.ro (care vinde baze de date si a carei activitate poate fi interpretata oricand ca fiind ilegala) si inca o firma de webdesign de pe la Mures a carei oferta am vazut-o si m-am luat efectiv cu mainile de cap cand am vazut in ce hal, pe ce bani si la ce nivel (sper ca m-am facut inteles).

Partile bune ale lui Lorand Soares Sasz:

1. Invata oamenii de afaceri cum sa isi construiasca sanatos afacerile, si o face absolut gratis. Cand spun acest lucru ma refer la seminariile lui gratis. Dincolo de faptul ca in sala de regula se afla extrem de multi mlm-isti, omul chiar stie ce vorbeste si mai mult ce vorbeste este perfect aplicabil in piata din Romania. Respect faptul ca isi asuma acest risc: de a investi in aceste evenimente pentru ca oamenii sa se dezvolte.

2. Este (din punctul meu personal de vedere) cel mai bun speaker din Romania. Nu promite “marea cu sarea”, nu iti spune cat de multi bani vei castiga si nici nu iti ofera vreo reteta de imbogatire rapida.
El vine cu un set de sfaturi pe care daca le urmezi nu ai cum sa nu te dezvolti intr-un mod pozitiv. Aceste sfaturi nu tin doar de business ci si de dezvoltarea personala individuala.

3. Este un tip extrem de pozitiv si mai avem nevoie de astfel de formatori de opinie. De ce spun asta? Sa nu uitam ca traim intr-o tara in care capra vecinului va fi tot timpul un subiect actual de discutie si mai mult suntem campioni mondiali cand vine vorba despre a “promova” tot ceea ce pentru noi inseamna frustrare / lucru negativ. Din acest punct de vedere, Lorand este un pilon al pozitivitatii si infulenteaza intr-un mod pozitiv multe persoane. Acest aspect se “traduce” pe mai departe in realtii de afaceri mai relaxate si in oameni mai proactivi.

4. Este un exemplu despre cum sa faci afaceri in Romania. Stiu ca multi probabil nu veti adera la aceasta ultima afirmatie, insa, felul in care “creste” afacerea lui Lorand, maniera in care creste si afacerea sotiei lui Vania este unul natural. Afacerea lui este bazata pe valori, pe calitatea serviciului, pe performanta. Acesti ultimi 3 indicatori lipsesc cu desavarsire din marea majoritate a afacerilor romanesti care inca sunt conduse de extrem de multi “tunari” (n.r. oameni care dau tunuri)

Mi-am dorit mult sa scriu acest articol si iata ca am facut-o. Nu voi face nici un fel de recomandare in ceea ce-l priveste pe Lorand, insa inchei spunand doar atat:
“Nu toti cei care citesc devin lideri, insa toti liderii citesc!”

Succes!

PS: daca vrei sa-mi dai un semn, o poti face la marius{@}te-ajut.ro

Shares
Share This